A BATÉK és Vízparti Terv minisztériumnak elküldött véleményezése

A BATÉK és Vízparti Terv minisztériumnak elküldött véleményezése

2024.09.01. 0

Szívügyünk a Balaton Szíve Összefogás Civil Társaság

8621 Zamárdi, Kőhegy

szerkesztoseg@szivugyunkzamardi.hu

www.szivugyunkzamardi.hu

Építési és Közlekedési Minisztérium

vizpartiterv@ekm.gov.hu

Tárgy: A Balaton vízparti területeinek területfelhasználási követelményeiről szóló kormányrendelet tervezetével kapcsolatos észrevételek, javaslatok

Tisztelt Építési és Közlekedési Minisztérium!

A Szívügyünk a Balaton Szíve Összefogás civil társaság 8621 Zamárdi Kőhegy, jelen javaslati tervvel a következő kiegészítéseket, változtatásokat szeretné javasolni a szakmai egyeztetésre megküldött „a Balaton vízparti területeinek területfelhasználási követelményeiről” kormányrendelet tervezetével, BATÉK és 1.sz. melléklete a Vízparti Tervvel (későbbiekben, röviden, együtt BATÉK és Vízparti Terv) kapcsolatban.

A változtatási javaslatokat két részre bontottuk. Az egyik egy általános rész, a másik, mivel Zamárdi javáért tevékenykedik a civil társaság, Zamárdi specifikus. A két javaslati rész külön fejezetbe került.

    Mivel a BATÉK és Vízparti Terv céljai között szerepel 1§ (1) a Balaton vízparti területeinek közcélú hosszú távú felhasználása, a táj és természeti erőforrások, az épített természeti örökségmegőrzése és ezért figyelembe veszi a Balaton terhelhetőségét.

    Kérjük terhelési tanulmány bemutatását, ha nincs friss, akkor az elkészítését.

    Kérjük annak kimutatását, hogy mekkora terhelést jelentenek a vízparti társasüdülők?

    Kérjük annak a meghatározását, hogy mekkora terhelést jelentenek a vízparti luxusszállodák? (pl. BalaLand (Szántód))

    Kérjük hatástanulmányt készíteni, a többnapos nagy zenei fesztiválok terheléséről, ahová sok esetben sokkal több látogatót engednek, mint az engedélyezett.

    Kérjük, a hatástanulmányban kitérni a Balatonpart és az üdülőterületek teherbírására, négyzetméter/emberfő-re vetítve is. (látogató+üdülőtulajdonos+lakos)

    Kérjük annak meghatározását, hogy mekkora terhelést jelent majd az SCD Group által eladott, és most még kempingként használt területek beépítése, mivel mindegyik városias beépítésre alkalmas terület.

    És végül kérjük a Vízpari Terv rendeletben ezen építési lehetőségek erős korlátozását vagy tiltását!

    A BATÉK kormányrendelet 10§ (1) bekezdésében a (4) bekezdésre hivatkozik a rendelet. a (4) bekezdés nem található.

    Kérjük, javítsák.

    Sajnos jelenleg nem láthatók a BATÉK és Vízparti Terv biztosítékai a Balaton-part megóvására.

    Kérjük a Trtv.-ben vagy akár az Alkotmányban szabályozni, hogy a BATÉK és Vízparti Terv későbbi esetleges áttervezése, változása, átírása estén sem csökkenhetnek a Balaton-part és a települések parti zöldterületei strandjai, nem lehet nagyobb beépítési százalékot előírni a partra, nem lehet telkeket átsorolni nagyobb beépíthetőségű kategóriákba. Nem lehet kivételeket tenni a beépítéssel kapcsolatban, például magasság. Nem lehet új telkeket kijelölni a természet kárára. Nem lehet feltölteni a Balatont. Nem lehet nádasokat kiirtani. Nem lehet új kikötői területeket kijelölni. Tehát biztosítékokat kell adni, hogy a BATÉK és Vízparti Terv későbbi változása áttervezése esetén csak jobb környezeti, természeti, feltételek érhetik a Balatont, a Balaton-partot!

    32§

    Mivel sem a BATÉK és Vízparti Tervben, sem az ebben a rendeletben is hivatkozott törvényben (Trtv.) sem a többi hivatkozott rendeletben (OTÉK) nincs megfelelő szankcionálás, a rendeletek, törvények be nem tartása esetére, kérjük legalább a BATÉK-be illesszenek bele megfelelően szigorú büntető szabályozásokat, a rendelet be nem tartása esetén.

    Kérjük, hogy a vízpart, a nádas pusztítását kemény szankcióval büntessék a tervben vagy hivatkozzanak ezekre a szankciókra, akár önkormányzat, akár vállalkozás, akár magánszemély okoz a természetben kárt.

    Kérjük, hogy illegális beépítés, építés esetére, a kényszerbontás is szerepeljen a szankciók között. Kérjük, hogy erre készítsék fel a vármegyei építési hatóságot, a vízügyi, a természetvédelmi hatóságokat is, mert jelenleg nem funkcionál semmiféle szankcionálás!

    Kérjük a hatálybalépés időpontját jelezni!

    Ne csak a hatálybalépés után 30 nappal legyen a rendelet érvényes és csak az azt követő esetekre. Bizony esetekben a hatálybalépéstől érvényesíthető legyen a kormányrendelet, vagy visszamenőleg is, mert már most sok olyan eset merül fel, ahol gyorsan hivatalossá akarják tenni a szabálytalan folyamatokat, az építkezések, beépítések, átminősítések megvalósításával.

    Kérjük a jogtalanul, csalárd módon történt vízparti beépítések felülvizsgálatát, és szükség esetén a jogtalanul eljárókkal szemben, bontási végrehajtás foganatosítását elrendelni, a BATÉK és Vízparti Terv rendeletének alapján.

    Kérjük legalább a Balaton parti sétányon a Balaton részleges körüljárását rendeletileg biztosítani például az alábbi helyrajzi számokon (a teljes Balatonpartot felül kell vizsgálni):

    Zamárdi hrsz. 3509/2

    Zamárdi hrsz. 3509/4

    Zamárdi hrsz. 3509/5

    Szántód hrsz. 1163/3

    Kérjük az SCD-nek eladott, majd továbbértékesített (Turisztika Hungária Kft.) Balatonparti kempingeket, ismét KEMPING vízparti területfelhasználási kategóriába sorolni!

    Kérjük az alábbi strand terület jelleget visszaállítani és megszüntetni a kikötő lehetőségét. És az alábbi helyrajzi számot teljes egészében ismét strand területfelhasználási kategóriába sorolni.

    Balatonföldvár hrsz. 1569/2

    Kérjük a Fonyódon létesült mediterrán kikötő engedélyét visszavonni és elrendelni a bontását!

    A kikötő helyrajzi száma

    Fonyód hrsz. 8245/1

    Fonyód hrsz. 8245/3

    Fonyód móló hrsz. 02/33

    A BATÉK és Vízparti Terv különböző területfelhasználási kategóriákat használ, melyeket beépíthető és nem beépíthető kategóriákba lehet besorolni. Sajnos a nem beépíthető kategória is az OTÉK rendelet szerint megenged 10% -os beépíthetőséget. (Az országos településrendezési és építési követelményekről szóló 253/1997. (XII.20.) Korm. rendelet (OTÉK) 6. § (1) bekezdése alapján a település beépítésre nem szánt területbe sorolt igazgatási területrészein ugyanis a telkek megengedett beépítettsége legfeljebb 10% lehet, az OTÉK 27. § (3)-(4) bekezdései alapján (közpark/közkert) zöldterületen meghatározott építmények helyezhetőek el, azaz az ilyen megjelölésű területek is beépíthetők meghatározott mértékben és módon.

    De a BATÉK és Vízparti Terv megenged, úgynevezett „összevont beépítésre szánt területet” területfelhasználási kategóriát.

    Az még talán elfogadható, hogy az eddig már beépített területek (jogszerűen beépített és nem természetkárosító, esztétikailag megfelelő épületek!) átvizsgálás és ellenőrzés után maradjanak meg.

    De tiltakozunk azon Balaton-parti területek „összevont beépítésre szánt területet” kategóriába sorolása ellen, melyek jelenleg zöldterületek vagy kemping területek vagy más beépítésre nem szánt területek, de a helyi építési szabályzatok már városias beépítést engedélyeznek ezeken a területeken.

    Kérjük a jelenleg zöldterületként vagy kempingként vagy más eredetileg beépítésre nem szánt területként használt területek beépítését megtiltani és visszasorolni őket beépítésre nem szánt területté.

    Kérjük, ahol a teljes építés tiltás már nem lehetséges, a Trtv.-ben vagy OTÉK rendeletben vagy a BATÉK és Vízparti Tervben, a BATÉK kötelezze átépítésre tájba nem illő, esztétikailag otromba, csúnya, kocka társasnyaralók építtetőit. A most épülő üdülő társasház förmedvényeknél ez még lehetséges lenne. Lásd Balatonakali!

    Kérjük azon helyeken, ahol ez már nem lehet megtiltani, írja elő a rendelet az alacsony, földszintes, sátortetős, vagy a jellegzetes földszintes balatoni üdülőterületi építkezést, a helyi kialakult építészeti szokásnak megfelelően!

    A Balaton-parton és a balatoni településeken írjanak elő szigorúbb építési magasságkorlátozást!

    Kérjük a rossz koncepció alapján hibásan épített és hibásan megkezdett kikötőépítéseket megállítani, visszabontatni a jelen rendelet alapján. Tehát bizonyos esetekben lehessen a szabálytalan építéseket visszabontással szankcionálni, akár visszamenőleg is.

      19§

      „Az építési helyet úgy kell meghatározni, hogy a szabad, beépítetlen területeken keresztül a tóra való rálátás kilátás lehetősége és a település átszellőzése biztosított legyen”

      Melyik építési helyet? Mindegyiket az egész településen, vagy a tó mellettieket, vagy csak ahol a feltételek fennállnak? Nem érthető így! Kérjük javítani.

      „A szabályozási partvonalhoz legközelebb eső telektömbön emelt vízpart felé néző új épület homlokzatának összhossza, telkenként a 30 métert nem haladhatja meg.”

      Ez a 30 méter nagyon sok. Ez a vízre néző társas üdülőknek tett óriási engedmény.

      Kérjük a homlokzat hosszát 10 méterben maximálni!

        a.) Kérjük egységesíteni és egyértelművé tenni a BATÉK és Vízparti Terv egyes szakkifejezéseit.

        b). A vízparti területfelhasználási kategóriák nem köszönnek vissza az önkormányzatok Helyi Építési (továbbiakban HÉSZ) szabályzatában. Például:

          (3) A szabályozási terv Zamárdi Város Vízpart Rehabilitációs Tanulmánytervéből átvett elemei:

          1. vízpartrehabilitációs szabályozási követelményekkel érintett terület,

          2. strandolásra alkalmas partszakasz,

          3. hajózási, sport és idegenforgalmi célú kikötők létesítésére felhasználható partszakasz, 4. parti kemping létesítésére felhasználható partszakasz.

          c.) A zöldterületek kategóriái is különbözőek minden egyes szabályozásban! Jelen tervezetben zöldterület és távlati zöldterület kategória van, a HÉSZ-ben közkert, közpark megnevezések találhatók, de a BATÉK és Vízparti Terv mellékletében már van közpark elnevezés.

          d.) Miért van strand, fürdőzésre felhasználható partszakasz és fürdőzésre felhasználható hely kategória, ahol fürödni lehet? Ráadásul a fürdőzésre felhasználható hely az önkormányzat kénye-kedve szerint módosítható! Aztán a BATÉK és Vízparti Terv mellékletében közstrand megnevezés látható. A HÉSZ-ben pedig ez van:

          (3) A szabályozási terv Zamárdi Város Vízpart Rehabilitációs Tanulmánytervéből átvett elemei:

          1. vízpartrehabilitációs szabályozási követelményekkel érintett terület,

          2. strandolásra alkalmas partszakasz

          3. hajózási, sport és idegenforgalmi célú kikötők létesítésére felhasználható partszakasz, 4. parti kemping létesítésére felhasználható partszakasz.

          e.) Új területfelhasználási kategóriák kerültek elő, melyek csak itt szerepelnek (továbbtervezést igénylő terület, távlati zöldterület), miért?

          Ezek bekerülnek majd a helyi HÉSZ-ekbe is?

          f.) A kikötők elnevezése kaotikus állapotokat mutat.

          7§ (8) „Hajók kikötésére felhasználható partszakasz” ez most csónakkikötő lenne? Nem egyértelmű!

          7§ (9) Kikötő létesítéséhez vizsgálat alá vonható hely” Itt milyen kikötő létesíthető, csónak vagy komp, vagy hajó vagy bármilyen?

          22§ (1) „ a csónakkikötőnek minősül a kikötő, komp- és révátkelőhely, továbbá más hajózási létesítmény létesítéséről, használatbavételéről, üzemben tartásáról és megszüntetéséről szóló kormányrendeletben meghatározottak szerinti csónakkikötő.”

          Ez a mondat teljesen értelmetlen! Kérjük megmagyarázni, mi a csónakkikötő?

          Ráadásul 22§ (2) „hajókikötő alatt a csónakkikötőket nem kell érteni”

          Értjük, hogy legyen csónakkikötő és hajókikötő. Bár azt nem, hogy a csónakkikötőben miért köthet ki komp is. De kérjük a kikötőkkel kapcsolatos paragrafusokat, bekezdéseket érthetővé tenni, és egyértelműsíteni az egyes bekezdéseket! Kérjük a két típusú kikötő közti különbséget megmagyarázni.

          24§ (1) c pont sem érthető.

          Kérjük egyszerűen érthetően leírni.

          g. A löszfalakra csak a parti sávban érvényes az előírás, vagy az egész településen?

          Kérjük egyértelműsíteni!

            11§ (11)

            A jelenleg kijelölt fürdőzésre felhasználható helyek ne legyenek az önkormányzatok által módosíthatók! Azaz az önkormányzat által ne legyen elvehető fürdőzésre alkalmas hely csak kérelmet nyújthasson be komoly indokkal, és vízügy, természetvédelem, építési hatóság engedélyezhesse. Az önkormányzat csak hozzáadni tudjon ilyen helyet, de ezt is a természetvédelem és/vagy vízügy egyszerűsített engedélyével.

              A Balaton vízparti területeinek területfelhasználási követelményeiről kormányrendelet (röviden BATÉK és Vízparti Terv) 5. számú (közstrandok) mellékletének helyrajzi számokat tartalmazó táblázatából, összevetve a térképvázlattal, kimaradtak további helyrajzi számok. A térképen ezek a helyrajzi számok is közpark, közstrand jelölésűek. Ezek a helyrajzi számok a térképen szerepelnek, de a táblázatban nem. Kérjük kiegészíteni a táblázatot ezekkel a helyrajzi számokkal.

              Zamárdi hrsz. 02/59közpark, közstrandOrgona utca
              Zamárdi hrsz. 75/3közpark, közstrandOrgona u.
              Zamárdi hrsz. 377/1közpark, közstrandGyöngyvirág u. Pipacs utca
              Zamárdi hrsz. 376/2közpark, közstrandGyöngyvirág u. Pipacs utca
              Zamárdi hrsz. 350/3közpark, közstrandGyöngyvirág u. Pipacs utca
              Zamárdi hrsz. 744/2közpark, közstrand Liszt Ferenc utca, Erkel Ferenc. U.
              Zamárdi hrsz. 750közpark, közstrandFecske utca
              Zamárdi hrsz. 760/1közpark, közstrandJegenye út, Gábor Áron utca
              Zamárdi hrsz. 962/4közpark, közstrandJegenye út, Gábor Áron utca
              Zamárdi hrsz. 962/5közpark, közstrandJegenye út, Gábor Áron utca
              Zamárdi hrsz.1041közpark, közstrandJegenye út, Gábor Áron utca
              Zamárdi hrsz. 1049közpark, közstrandMunkácsi M utca közepe
              Zamárdi hrsz. 1133 StStrandSás utca

                Balatonvédelmi, természetvédelmi szempontok alapján, és azért, hogy tovább ne romoljon a Balaton tájvédelmének minősége, kérjük a

                Zamárdi hrsz. 3512 Mirabella kemping

                Zamárdi hrsz. 3512 Diavoló kemping és a hozzájuk tartozó

                Zamárdi hrsz. 3509/3, a hrsz. 3510, valamint a hrsz. 3511 helyrajzi számokat

                kemping területfelhasználási kategóriába sorolni és elvenni az összevont beépítésre szánt terület kategóriát. Ez a terület mindig is kemping terület volt és mielőtt elkótyavetyélték az SCD Groupnak, a Siótour tulajdona volt.

                Sajnos a Helyi Építési Szabályzat, Vt, azaz városközpont jellegű beépítést tesz lehetővé a kemping területén, ami nonszensz a Balaton partján.

                A Balaton partján ne lehessen városias beépítésre engedélyt kapni!

                Kérjük a városias beépítési lehetőséget mindenképpen módosítani, elvenni és kemping területfelhasználási kategóriába tenni a területeket!

                Kérjük a fenti helyrajzi számokon lévő területeket közhasználatú státuszba tenni, pöttyözni a térképen, mivel jelenleg is azok, azaz kemping funkciójuk van.

                Kérjük, ezt a teljes Balaton-parton módosítani, a volt kempingek területeire vonatkoztatva!

                  Kérjük a Zamárdi hrsz 1140 Rév II utca területét közterületté és fürdőzésre felhasználható partszakasznak ábrázolni a térképvázlaton (1.sz. melléklet) és beletenni az 5. sz. mellékletbe.

                  Kérjük pontosítani a Zamárdi hrsz. 754, Zamárdi hrsz 755/2, Zamárdi hrsz. 1769/1, a Zamárdi hrsz. 1769/2 és a Zamárdi hrsz. 1519 telkek mögötti területek” víz,-, erdő- és tájgazdálkodási terület” besorolású vagy a Balatonhoz tartoznak és tómeder terület, mert a fenti telkek gazdái már elbitorolták a területet. Amennyiben ez így van az építési hatóság felé lépni kell majd Zamárdinak.

                  Kérjük a Zamárdi hrsz. 1049, melyet a térkép zöldterületként jelöl, közterületté tenni és kérjük „fürdőzésre felhasználható helyként” jelölni.

                  Kérjük pontosítani és szükség esetén javíttatni, miért van helyrajzi száma a Balaton medrében lévő területeknek, a Zamárdi hrsz. 411/2 és Zamárdi hrsz. 411/3 területeknek.

                    A Balaton leghosszabb kiterjedésű egybefüggő, beépítetlen, közstandként működő partszakasza. A 3 km hosszú, füves, árnyas szabadstrand csodálatos balatoni panorámával rendelkezik, és a Tihanyi félszigetre, valamint a Tihanyi Apátságra egyedülálló „lélegzetelállító” kilátást nyújt.  A fenti egyedi turisztikai érték megőrzése, valamint a területtől délre elhelyezkedő üdülőövezet már beépített területeiről a tóra való rálátás és a kilátás lehetőségének biztosítása, továbbá a település átszellőzésének biztosítása érdekében állápontunk szerint a „nagystrand” teljes hosszában szükséges megnövelni a BATÉK és Vízparti Tervben feltüntetett, „beépítetlenül megőrzendő” terület szélességét.

                    A 2018. évi CXXXIX törvény (továbbiakban Trtv.) alábbi paragrafusát a BATÉK és Vízparti Terv Zamárdi nagy szabadstrand tekintetében szigorítsa a lent felsorolt helyrajzi számok alapján, és a 30 méteres be nem építhető sávot növelje 100 méterre.

                    71/B.§ (1) „A Balaton vízparti területein a szabályozási partvonaltól számított legalább 30 méteres sávon belül (a továbbiakban: beépítetlenül megőrzendő parti területsáv) a településképi értékek, valamint a környezeti adottságok – különösen a vízminőség és a jellegzetes klimatikus viszonyok – megőrzése, továbbá az elöntés okozta károk csökkentése érdekében – a (2) bekezdésben foglalt kivételekkel – új épület, úszómedence és a helyi építési szabályzat által tiltott egyéb építmény nem építhető. Meglévő épület a beépítetlenül megőrzendő parti területsávon belül felújítható, valamint – ha jogszabály másképp nem rendelkezik – bruttó 100 m2 alapterületig bővíthető.”

                    Tehát kérjük Zamárdi nagystrand tekintetében a törvényben előírt vízparttól 30 méteren belüli beépíthetőség tilalmát, a Zamárdi szabadstrandon 100 méterre növeljék meg, és ez legalább az alábbi helyrajzi számokat érintse:

                    392.Zamárdi hrsz. 2055/15közpark, közstrandNagy S. u. utáni nagy szabadstrand
                    393.Zamárdi hrsz. 2056/16közpark, közstrandKossuth L. u. nagy szabadstrand
                    394.Zamárdi hrsz. 2056/2közpark, közstrandKossuth L. u nagy szabadstrand
                    395.Zamárdi hrsz. 3270/1közpark, közstrandKecskeméti u.Nyárfa u. nagy szabadstrand
                    396.Zamárdi hrsz. 3270/15közpark, közstrandBácskai u. Kecskeméti u.nagy szabadstrand
                    397.Zamárdi hrsz. 3272/4közpark, közstrandNyárfa u.tól  nagy szabadstrand
                    398.Zamárdi hrsz. 3286/1közpark, közstrandZöldfa u. Csokonai u. nagy szabadstrand
                    399.Zamárdi hrsz. 3430/1közpark, közstrandCsokonai u. Harcsa u. nagy szabadstrand
                    400.Zamárdi hrsz. 3433/1közpark, közstrandNyárfa u. nál látható  a hrsz., a Parti vékony 1m sáv
                    401.Zamárdi 3hrsz. 433/2közpark, közstrandCsokonai V. Muhály  u.-nál látható hrsz. A felső, strandi teleksáv a nagy szabadstrandon
                    402.Zamárdi hrsz. 3441/13közpark, közstrandPonyt u. nagy szabadstrand
                    403.Zamárdi hrsz. 350/2közpark, közstrandGyöngyvirág u. vége
                    404.Zamárdi hrsz. 3500/5közpark, közstrandA nagy szabadstrand nyugati vége

                    A „beépítésre nem szánt” és a „zöldterület” „közpark, közkert” megjelölések nem nyújtanak kellő védelmet a fenti törvényi célok megvalósulásához. Az országos településrendezési és építési követelményekről szóló 253/1997. (XII.20.) Korm. rendelet (OTÉK) 6. § (1) bekezdése alapján a település beépítésre nem szánt területbe sorolt igazgatási területrészein ugyanis a telkek megengedett beépítettsége legfeljebb 10% lehet, az OTÉK 27. § (3)-(4) bekezdései alapján (közpark/közkert) zöldterületen meghatározott építmények helyezhetőek el, azaz az ilyen megjelölésű területek is beépíthetők meghatározott mértékben és módon.

                      Zamárdi hrsz. 2987/32 és hrsz. 2987/33 területek összevont különleges területként jelennek meg a térképen, ezeket a területeket a kikötő kiszolgáló egységeinek kell fenntartani. Kérjük a térképen ezt a két területet közhasználatú területként pöttyökkel jelölni.

                      Az önkormányzat ezeket a területeket jogellenesen eladta és a 2987/31 és2987/34 területeken jogellenesen már üdülőpark épült. Egy feljelentés alapján bírósági per lett az ügyből, és a per alapján a bíróság megállapította a törvénytelenséget (a terület átjátszását és beépítését) és kimondta, hogy ezeken a területeken nem lehet üdülőket, üdülőparkot létesíteni.

                      Kérjük a 2987/32 és 2987/33 összevont különleges területeket közközhasználatú státuszba tenni.

                        Jelen állapot más településeken is probléma lehet az alábbi jelenség.

                        Kérjük szabályozni a part közelébe építhető éttermek, büfék és más élelmiszer- vagy italértékesítő épületek státuszát. Zamárdiban sok helyen ilyen céllal kaptak engedélyt épületek építésére a part mellet. Azután előbb a tetőtérben lakást alakítottak ki, majd van olyan hely ahol a teljes büfét átalakították nyaralóvá, lakóházzá és kiadják a lakásokat. Tehát az eredetileg étteremnek, büfének készült épület, jelenleg hotelként működik.

                        Kérjük ezen kiskapuk bezárását a BATÉK és Vízparti Terv rendeletében érvényesíteni!

                        Kérjük a visszaalakítás szankcionálását is beépíteni a Tervbe!

                        Tisztelt Építési és Közlekedési Minisztérium!

                        Köszönjük, hogy lehetőségünk volt a Balaton megóvása érdekében tett kormányzati folyamatban részt venni. Köszönjük, hogy véleményeinket, kéréseinket feldolgozzák. És külön köszönjük, hogy jobbító véleményeinket, észrevételeinket beépítik a BATÉK és Vízparti Terv rendeletébe.

                        Amennyiben lehetséges visszajelzést kapnunk, a véleményezésünk utóéletéről, azt is köszönjük.

                        Üdvözlettel a Szívügyünk a Balaton Szíve Összefogás civil szervezet nevében:

                        8621 Zamárdi, Kőhegy