Újabb szemfényvesztés a Balaton Sound árnyékszervezetétől a Zamárdi Nyitvától!

Újabb szemfényvesztés a Balaton Sound árnyékszervezetétől a Zamárdi Nyitvától!

2024.03.28. 0

Zamárdi Nyitva cikk

„KI SZERETNÉ MINDIG ILYEN NYUGALMASNAK LÁTNI A SZENT ISTVÁN UTAT?

Egyesületünk felkarolta azt a helyi indítványt, amelynek célja a Halálos iramban-filmekkel gyakran összetévesztett Szent István út forgalomcsillapítása és biztonságosabbá tétele sebességmérőkkel és új zebrákkal. Ehhez nemrég aláírásgyűjtésbe kezdtünk, amelynek a sikere a feltétele annak, hogy a Zamárdi Város Önkormányzata az utat fenntartó közútkezelőnél kezdeményezhesse a sebességmérők kihelyezését és az új gyalogos átkelők megvalósítását.

Az aláírásgyűjtő ívek megtalálhatóak a Tourinform Zamárdi irodában, a Trafóház ABC-ben, a Faya Bakeryben, a Pizza Pazza Zamárdiban, az iskolában és az óvodában, Diószegi Zoltánnál, Rezi Eránál és Erdélyi Zsoltnál.

Március végéig gyűlnek az aláírások, nem kell helyi lakcím az ívek aláírásához. Megköszönjük, ha támogatjátok a kezdeményezést!”

Válasz a fentiekre

Összefoglaló

Részletek

A zebratelepítés bejelentésekre a leggyakrabban illetékes a Közútkezelő sokszor válaszol az új zebra létesítésének feltételeivel.

Íme a rendelet:

23.1 Gyalogos-átkelőhelyet az úton csak olyan helyen szabad kijelölni, ahol a kijelölt gyalogos-átkelőhelyet és az azon áthaladó gyalogosokat az úton közlekedő járművezetők – napszaktól függetlenül – legalább 50 méter távolságból felismerhetik.

23.2 Gyalogos-átkelőhely kijelölésénél együttesen figyelembe kell venni

– a gyalogos- és gépjárműforgalom nagyságát, (és itt van egy táblázat a forgalom nagyságáról))

– a gyalogosforgalom biztonságát,

– a gyalogosok áramlási irányát,

– az út és környezetének kialakítását.

23.3 A kijelölt gyalogos-átkelőhelyet úgy kell elhelyezni, hogy az

a) az úttesten lehetőleg a legrövidebb áthaladást biztosítsa,

b) az egész úttesten – illetőleg ahol több úttest van, ott az összes úttesten – összefüggően átvezessen.

23.4 A kijelölt gyalogos-átkelőhely elhelyezésénél nem alkalmazható olyan megoldás, amely valamelyik járda szabályos megközelítését lehetetlenné tenné.

23.5 Gyalogos-átkelőhelyet nem szabad kijelölni

a) autópályán és autóúton,

b) hídon, aluljáróban, alagútban,

c) beláthatatlan útkanyarulatban és bukkanóban, amennyiben az a 23.1 pontban foglaltakat nem biztosítja,

d) vasúti átjáróban és a vasúti átjáróhoz vezető úton a szélső vágánytengelytől számított 30 méteren belül, kivéve ha a gyalogosforgalmat fényjelző készülék irányítja,

e) közvilágítás nélküli útszakaszon,

f) a vonatkozó szabványnak nem megfelelő közvilágítású útszakaszon,

g) autóbusz, trolibusz, szélső fekvésű villamos megállóhelyén, továbbá középfekvésű villamospálya járdasziget nélküli megállóhelyén és

– azok előtt 15 méteren belül,

– a megálló jármű végétől számított 5 méteren belül,

h) középfekvésű villamospálya útkereszteződés előtt levő járdaszigetes megállóhelyénél, a járdasziget útkereszteződéssel ellentétes végénél, ha az útkereszteződésnél a járdaszigetről különszintű gyalogos átvezetés van, vagy az ott levő kijelölt gyalogos-átkelőhely forgalma forgalomirányító fényjelző készülékkel irányított. Kivétel a tilalom alól, ha a járdasziget végénél kijelölendő gyalogos-átkelőhelyet is forgalomirányító fényjelző készülék irányítja. Ezeken a helyeken a járdaszigeten a két kijelölt gyalogos-átkelőhely, illetőleg a különszintű gyalogos átvezetés és a kijelölt gyalogos-átkelőhely között, valamint – szükség és lehetőség esetén – azonos hosszban a járdaszigethez közelebb eső járdán gyalogoskorláttal vagy más hasonló berendezéssel a gyalogosok átkelését meg kell akadályozni,

i) útkereszteződésen kívül, ha az forgalomirányító fényjelző készülékkel irányított útkereszteződéstől, vagy kijelölt gyalogos- átkelőhelytől számított 100 méteren belül van, kivéve, ha annak forgalmát – a mellette levővel összehangolt – forgalomirányító fényjelző készülék irányítja,

j) összehangolt forgalomirányítású útkereszteződések között, kivéve ha a kijelölt gyalogos-átkelőhely forgalmát fényjelző készülék irányítja,

k) lakott területen, ha a gyalogosnak 5 sávnál többet kellene kereszteznie jelzőlámpás forgalomirányítás, vagy közbenső biztonságos megállási lehetőség nélkül,

l) lakott területen kívül, ha a gyalogosnak 3-nál több sávot kell kereszteznie jelzőlámpás forgalomirányítás vagy közbenső biztonságos megállási lehetőség nélkül.

23.14 A kijelölt gyalogos-átkelőhely mindkét végéhez szilárd burkolat] járda vezessen, amely a kijelölt gyalogos-átkelőhelyhez a gyalogosok várakozásra szolgáló szilárd burkolatú felülettel (gyalogos felállóhely) csatlakozzon.

23.15 Az autóbusz- (trolibusz-) megállóhely szilárd burkolatú járda része (kiemelt szegélyes járdasziget) és az autóbusz (trolibusz) megközelítésére szolgáló kijelölt gyalogos-átkelőhely között szilárd burkolatú járda minden esetben legyen.

23.16 A kijelölt gyalogos-átkelőhely térségében az út közvilágítása feleljen meg a vonatkozó szabvány szerinti megvilágítási előírásoknak. A gyalogos-átkelőhely térségét célszerű az út közvilágításától eltérő színű fénnyel megvilágítani.

23.17 Gyalogos-átkelőhelyeket kijelölni csak a 23.14, 23.15 és 23.16 pontokban foglaltak teljesülése esetén szabad.